خلاقیت و رشد برندها در بحران کرونا

[ad_1]

یکی از مشخصه‌های اصلی برندهای موفق جهانی سرعت و قابلیت تطبیق یافتن با تغییرات است. این روزها ویروس کرونا خود را به‌عنوان یکی از نمونه‌های بارز و مهم تغییر ناگهانی و بحرانی در چرخه عمر محصولات و خدمات به جهانیان معرفی کرده و در قامت تهدیدی عظیم و جدی حتی غول‌های کسب‌وکار جهان را به چالش کشیده است.

بازار فروش بسیاری از برند با پاندمی کرونا داغ‌تر شد و برخی هم با کسادی بازار مواجه شدند. چه آنها که بازار کسب و کارشان داغ شد و چه آنها که با سقوط فروش مواجه شدند، در این دوره به مسئولیت‌های اجتماعی خود و حفظ ارتباط با مشتریان وفادار و کسانی که سال‌های زیادی در کنار این برندها زندگی کرده‌اند پرداختند. از جمله برندهای مشهور پوشاک دنیا مانند «لیوایز» که با نزدیک به هفت میلیون فالوور در اینستاگرام برنامه موسیقی شبانه با مشهورترین خواننده‌ها را برنامه‌ریزی کرد تا مشتریان خود را به ماندن در خانه ترغیب کند. یا برند پوشاک بِربِری در آمریکا در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد که از شبکه زنجیره تأمین خود کمک خواهد گرفت تا ۱۰۰ هزار ماسک جراحی را سریعاً به‌دست «سرویس سلامت همگانی» بریتانیا (NHS) برساند. آنها همچنین، کارخانه تولید کت و بارانی خود را موقتاً تغییر کاربری داده‌اند و برای بیماران، لباس‌های محافظتی و ماسک تولید می‌کنند.

در این روزها شاید آن هستیم برند «بایودنت» نیز در آگهی‌های جدید خود رویکرد متفاوتی را در پیش‌گرفته است، بایودنت با شعار «با ماسک زدن و فاصله، سلامتی حاصله» در آگهی‌های جدید تلویزیونی و با طراحی جذاب ماشین‌های که در سطح شهر تردد می‌کنند، باهدف فرهنگ‌سازی، آموزش و پیشگیری از ابتلا به کرونا کودکان را تشویق کرده تا دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت و این دستورالعمل‌ها را در سطح خانواده خود الگوسازی کنند.

بایودنت که سابقه طولانی در حوزه مسئولیت اجتماعی دارد و فعالیت‌های چون اجرای طرحی با نام بایودنتیست باهدف آموزش بهداشت دهان و دندان، معاینه و درمان دندان های آسیب‌دیده و اهدای بسته‌های سلامت را با مشارکت انجمن دندانپزشکی ایران در مناطق محروم ایران از سال 1395 و از اواخر سال گذشته در کنار کادر درمان بیمارستان‌ها و باهدف کمک به حفظ سلامت و حفظ رطوبت دهان و گلوی کادر درمانی،  اقدام به توزیع آدامس رایگان را در بیمارستان‌های تهران و کرج آغاز کرده که این اقدام نیز با استقبال چشمگیری مواجه شده است.

 این اقدامات بایودنت نه تنها از سوی مردم بلکه از سوی سایر برندها نیز با استقبال مواجه شده و توانسته همراهانی از میان سایر برندها نیز ایجاد کند.

بحران کرونا باوجود تمام مشکلاتی که برای کسب و کارها در تمام جهان ایجاد کرده، همزمان باعث رشد و زمینه‌ساز بروز تحولات و خلاقیت برندها در جهان بوده که مورد توجه مخاطبین این برندها در این دوران بوده است.

[ad_2]

Source link