حفاظت از مالکیت معنوی: چهار روش

[ad_1]

جامعه ما در حال تبدیل شدن به یکی بر اساس بیشتر و بیشتر بر روی اطلاعات. از آنجا که این توانایی محافظت و از سود اصلی مالکیت معنوی تر می شود و مهم تر درگیر حرفه ای: نویسندگان و عکاسان و نرم افزار مهندسین و مخترعین و صنایع روستایی.

اگر شما'کردم مالکیت معنوی (IP) شما می خواهید برای محافظت از شما ممکن است تعجب کنید که دقیقا چگونه به آن را انجام دهد. وجود دارد چهار راه اصلی برای محافظت از مالکیت معنوی: علائم تجاری, ثبت اختراع, کپی رایت و اسرار تجاری. در ادامه به یاد بگیرند که IP حفاظت خواهد بهترین کار برای شما.

علائم تجاری: یک علامت تجاری علامت متمایز است که یک کسب و کار را از دیگری, مانند, نام, عبارت, لوگو, نماد, تصویر و یا ترکیبی از هر یک از این عناصر است. یک علامت تجاری همچنین می تواند شامل یک صدای جرنگ جرنگ و یا صدا. علائم تجاری به تازگی به شامل انواع دیجیتال و الکترونیکی تصاویر.

اختراعات : اختراعات و حقوق مالکیت فکری است که از یک اختراع. اختراعات باید رمان و غیر آشکار است. ثبت اختراع دارای یک عمر محدود. در علاوه بر این به patenting توسط مبتکر دستگاه اکتشافات علمی نیز می تواند به ثبت رساند. برای مثال دانه های اصلاح شده ژنتیکی و موجودات زنده در حال حاضر به ثبت رساند. دیوان عالی کشور به تازگی حکم داد که شرکت های پزشکی نمی تواند ثبت اختراع به طور طبیعی رخ می دهد ژن های انسان و یا DNA هر چند آنها می تواند ثبت اختراع DNA که آنها مصنوعی ایجاد شده در آزمایشگاه.

کپی رایت: کپی رایت محافظت از ادبیات و موسیقی و سایر آثار خلاق. آن را محافظت می کند هر گونه اطلاعات و یا ایده هایی که در حال گسسته و اساسی است. کپی رایت به دارنده امتیاز از اعتبار بودن برای کار. آن را نیز به دارنده حق تکثیر حق:

تعیین این که چه کسی ممکن است انجام کار

تصمیم می گیرید که ممکن است از نظر مالی سود از کار

اگر این کار را می توان به اشکال دیگر و توسط چه کسی ممکن است اقتباس شده است.

کپی رایت محافظت از این کار تنها برای یک مقدار محدود از زمان است. کپی رایت گرفته شده قبل از سال 1978 باید حد 95 سال است. کسانی که گرفته شده بعد از سال 1978 گذشته برای عمر دارنده به همراه هفتاد سال یا هفتاد سال از انتشار این کار.

اسرار تجاری: اسرار تجاری در حال شکل دیگری از مالکیت معنوی است که می تواند پوشش:

فرمول

طراحی

فرایند یا عمل

تلفیقی از اطلاعات

· ابزار یا الگوی

به جای گرفتن یک ثبت اختراع و کپی رایت و یا علامت تجاری و اسرار تجاری محافظت شده است از طریق کارمند محرمانه. کارکنان نیاز به ثبت نام, non-رقابت در بند است که جلوگیری از آنها را از کار با رقبا در آینده است. آنها همچنین باید نشانه عدم افشای بند است که آنها را مانع از افشای اسرار کسب و کار به دیگران. به خصوص از یک راز تجارت است که حفاظت از آن doesn't باید یک مدت زمان محدود span مانند ثبت اختراع.

رویکرد شما را به محافظت از شما مالکیت معنوی بستگی دارد تا حد زیادی بر روی چه نوع از اموال آن است و آنچه به نفع شما به دنبال از داشتن آن محافظت می شود. اگر شما به طور جدی به دنبال یک علامت تجاری, تجارت, راز, ثبت اختراع یا کپی رایت شما باید در نظر بگیرید صحبت کردن با یک مالکیت معنوی وکیل . همچنین به نام قانون علامت تجاری یک وکیل است که متخصص در این زمینه می امدن که به شما حق انتخاب نوع حفاظت آماده به فایل شما علامت تجاری یا ثبت اختراع با موفقیت و یا می تواند به شما کمک کند پیش نویس عدم رقابت و عدم افشای بند که از نظر قانونی صدا و موثر برای کارکنان خود را.

چگونه از شما محافظت از مالکیت معنوی خود می تواند موضوع تا حد زیادی پایین جاده. شروع کردن در بهترین پا جلو مهم است حتی اگر شما don't کاملا درک قوانین علامت تجاری. یک وکیل می تواند کمک به شما در تعیین اینکه چگونه به بهترین محافظت از مالکیت معنوی خود را برای دراز مدت است.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *